Мої додатки


ІГРИ З ВИКОРИСТАННЯМ КОНСТРУКТОРА  LEGO

Молодша група
За методикою в молодшій групі роль ведучого завжди бере на себе дорослий, так як діти ще не можуть розподілити свої ролі в грі. Для дітей молодшої групи педагог вибирає найпростіші гри. Метою ігор є закріпити колір (синій, червоний, жовтий, зелений, білий) деталей конструктора LEGO, форму (квадрат, прямокутник).
Гра «Розклади за кольором»
Мета: Закріпити колір деталей конструктора LEGO.
Матеріал: цеглинки LEGO синього, червоного, жовтого, зеленого, білого кольорів 2 x 2, 5 коробок відповідного кольору.
Хід гри:
Діти по команді ведучого розкладають цеглинки LEGO по коробочках відповідно до кольору.
Гра «Передай цеглинку»
Мета: Розвивати координацію руху.
Матеріал: 1 велика цеглинка LEGO.
Хід гри:
Ведучий заплющує очі. Діти стоять у колі і за командою ведучого: «Передавай», швидко передають цеглинку один одному. Коли ведучий скаже: «Стоп», він відкриває очі. У кого з дітей виявився цеглинка, той стає ведучим.
Середня група
Діти вже знають колір деталей, форму. Тому ігри трохи ускладнюються.  Діти вчаться працювати за картками із кольоровим зображенням. Метою гри є навчатися користуватися картками, запам'ятати назви деталей конструктора LEGO, розвивати увагу, швидкість, координацію рухів, мислення.

Гра «Розклади деталі по місцях»
Мета: закріпити назви деталей конструктора LEGO.
Матеріал: коробочки, деталі конструктора LEGO 2х2, 2х4, 2х6, дзьобик, лапка, овал, півколо.
Хід гри:
Дітям даються коробочки і конструктор, розподіляються деталі на кожну дитину по дві. Діти повинні за короткий час зібрати весь конструктор. Хто все збере без помилок той і виграв.

Гра «Знайди споруду»
Мета: Розвивати увагу, спостережливість, уміння співвіднести зображене на картці з моделями споруд.
Матеріал: коробка з картками,  моделі споруд.
Хід гри:
Діти по черзі дістають з коробки  картку, уважно її роздивляються, називають, що зображено і шукають серед запропонованих моделей споруд. Той хто помиляється, бере іншу картку.

Гра «Незвичайний капелюх»
Мета: Розвивати спритність, координацію руху.
Матеріал: велика цеглинка LEGO.
Хід гри:
Дитина кладе на голову цеглинку LEGO. Інші діти дають їй завдання. Наприклад, пройти два кроки, присісти, підняти одну ногу, постояти на одній нозі, покружляти. Якщо дитина виконала три завдання і у неї не впала цеглинка з голови – вона виграла і отримує приз.
Старша група
Діти старшого дошкільного віку в іграх більш самостійні і можуть взяти на себе роль ведучого. В іграх розвиваються колективізм, пам'ять, мислення.
Гра «Таємнича торбинка»
Мета: Вчити відгадувати деталі конструктора на дотик.
Матеріал: конструктор LEGO, торбинка.
Хід гри:
Ведучий тримає торбинку з деталями конструктора LEGO. Діти по черзі беруть одну деталь і розпізнають її на дотик. Після витягують з торбинки і всім показують.
Гра «Назви і побудуй»
Мета: Вчити працювати в колективі. Закріпити назви деталей конструктора LEGO.
Матеріал: конструктор Лего «Дупло».
Хід гри:
Ведучий кожній дитині по черзі дає деталь конструктора. Дитина називає і залишає у себе. Коли у кожної дитини буде по три деталі ведучий дає завдання придумати, побудувати і презентувати з усіх деталей одну споруду.

Гра «Побудуй, не розплющуючи очей»
Мета: Вчити будувати з закритими очима. Розвивати дрібну моторику рук, витримку.
Матеріал: плата,  конструктор LEGO.
Хід гри:
Перед дітьми плата і конструктор. Діти закривають очі і намагаються що-небудь побудувати. Перемагає той, чия споруда буде цікавішою та оригінальнішою.
Гра «LEGO-подарунки»
Мета: Розвивати інтерес до гри, увагу, пам'ять.
Матеріал: ігрове поле, чоловічки на кількість гравців, гральний кубик – одна сторона з цифрою один, друга з цифрою два, третя з цифрою три, четверта хрестик – пропускаємо хід, LEGO-подарунки.
Хід гри:
Діти розподіляють чоловічків між собою. Ставлять їх на гральне поле. Кидають по черзі кубик і рухаються за годинниковою стрілкою. Коли перший чоловічок пройде весь круг. То він виграє і дитина вибирає собі подарунок. Гра продовжується поки всі подарунки не розберуть.

Гра «Запам'ятай розташування»
Мета: Розвивати  увагу, пам'ять.
Матеріал: набір конструктора  LEGO, плати  за кількістю  гравців.
Хід гри:
Ведучий будує, яку-небудь споруду не більше восьми деталей. Протягом невеликого часу діти запам'ятовують конструкцію, потім споруда закривається, і діти намагаються по пам'яті побудувати таку ж. Хто виконає правильно, той виграє і стає ведучим.
1.     Які спеціалісти дошкільного закладу можуть використовувати в своїй роботі конструктор LEGO.
2.     На яких заняттях, крім математичних, можна використовувати конструктор LEGO.
2. А тепер перейдемо безпосередньо до конструктора LEGO.

Вправа «Запам'ятай і побудуй»
Мета: Вчити розрізняти деталі конструктора LEGO за формою, кольором, кількістю штирів. Виховувати спостережливість та наполегливість під час виконання завдання. Розвивати пам'ять, увагу.
Матеріал: цеглинки різних кольорів, модель яку потрібно відтворити.
Хід вправи:
Для виконання даної вправи кожна підгрупа обирає одного з учасників (Хто вище зростом, той і виконує вправу).
Учасник уважно дивиться на модель, запам’ятовує її, після чого ведучий ховає модель. Протягом хвилини необхідно відтворити побачене. Виграє підгрупа, яка першою впорається з завданням.

3. LEGO – це перш за все конструкторська гра, а яке конструювання без будівельного матеріалу, який потрібно доставити на будівельний майданчик.
Гра «Вантажники»
Мета: Вчити співвідносити цифру з кількістю. Виховувати бажання та вміння працювати в команді. Розвивати наочно-дійове та образне мислення.
Матеріал: зображення вантажної машини, торбинка з цифрами від 1 до 10, цеглинки конструктора LEGO.
Хід гри:
Ведучий пропонує кожній підгрупі обрати цифру від 1 до 10. Учасникам необхідно завантажити машину відповідною кількістю цеглинок, в залежності від обраної цифри.
4. Вантаж успішно доставлено, тож приступаємо до будівництва.

Вправа «Творимо, будуємо, вимірюємо»
Мета: Вчити порівнювати величину предметів за допомогою «мірки», вимірювати споруду шляхом збільшення кількості деталей. Розвивати конструктивні навички.
Матеріал: цеглинки конструктора LEGO, макет багатоповерхівки.
Хід вправи:
На кожному столику лежить макет багатоповерхівки (на кожному столику різний). Ведучий пропонує учасникам відповісти на запитання, а потім виконати завдання і перевірити свою відповідь.
Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати таку саму багатоповерхівку як задана?
Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати багатоповерхівку на 2 кубики вище (нижче), ніж задана? (Таку задачу можна розв’язувати кілька разів, щоразу змінюючи кількість кубиків.)

Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати багатоповерхівку вищу (нижчу), ніж задана?


Розвиваючі ігри з лего




Математичний лего-поезд
Конструктор з блоків lego Duplo або аналоговий конструктор можна задіяти у грі, розвиває математичні представлення у дошкільнят. На кожній платформі-вагончику напишіть числа від 1 до 10 і послідовно з'єднайте їх. Цифри будуть підказувати дитині, який склад скільки повинен везти цеглинок лего. Крім того, що дитина буде вчитися рахувати, запам'ятовувати порядковий рахунок і розвивати дрібну моторику, він також візуально зможе визначати, де більше цеглинок, а де менше. Одночасно в цій грі можна закріпити і лексико-граматичний лад: вивчати числівники прикметники (перший вагончик, другий, третій), схиляти їх за відмінками (немає п'ятого вагончика, дамо четвертого вагончика цеглинка). Ще можна розвивати уважність і пам'ять: переплуталися вагончики - постав по порядку, загубилися вагончики - знайди, які, на цьому вагончику вірне кількість цеглинок чи ні, і т. п."лего-змійка"
Відмінна вправа на розвиток зорово-моторної координації: на довгому рулоні паперу розставте предмети типу кубиків або цеглинок лего і попросіть дитину намалювати змійку між ними так, щоб не зачепити. Завдання можна виконувати як на горизонтальній, так і вертикальній поверхні (предмети приклеїти).


Лего-шахи
З мегатоннами деталей лего можна організувати шахи. Заняття на весь день - адже треба спочатку зібрати шахове поле, а потім розібратися з фігурами. Повинно бути щось, що об'єднує у кожної команди. Якщо стільки чоловічків немає, можна спорудити їх з інших дрібних блоків. Правила можуть бути класичними, а можна і придумати свої. У більшості випадків, так зазвичай і відбувається.


Хрестики-нулики з лего
Всі знають, як грати в хрестики-нулики. В них можна грати скрізь і з чим завгодно. Варіант з лего напевно сподобається дітям. Потрібно на лего-килимку зробити розмітку ігрового поля за допомогою тонких лего-плашок, підібрати фішки двох кольорів і почати гру!



Що більше?
Ця забавна математична гра допоможе малюкам наочно уявити, наскільки число більше 5 числа 2. Накресліть на аркуші паперу квадрати під розмір кубиків, які у вас є (піноблоків або цеглинок лего), напишіть в квадратиках числа і разом з малюком побудуйте башти з відповідної кількості кубиків. Можете скріпити кубики на двосторонній скотч у тимчасових метою, щоб вони не впали в самий невідповідний момент.



Математика з лего

З великих деталей лего можна зібрати практично всі цифри. Запропонуйте дитині це зробити або допоможіть йому, якщо у нього це не виходить. А заодно і вирішите перші приклади.



Лабіринт з лего
Один з найпростіших способів побудувати лабіринт в домашніх умовах – викласти його з деталей конструктора лего (великих). Щоб стінки були міцніші, потрібно викладати їх у два рівня. Другим рядом скрепляйте перший. Можна покласти на теренах лабіринту маленькі сюрпризи для мандрівників, а на фініші приз побільше. Навіщо потрібен такий лабіринт? Та просто для розваги, розвитку координації, адже можна по лабіринту не тільки ходити, але і м'ячик по ньому котити.


Вчимо порівняння з лего
Порівняння чисел і поняття «більше», «менше» і «рівно» дуже просто пояснити дитині на наочному прикладі. Приготуйте 1 велику платформу від конструктора Лего і багато маленьких однакових деталей двох кольорів. Також напишіть на папері числа від 1 до 20 і знаки порівняння і виріжте їх. Гра починається з того, що з купи чисел дитина вибирає два числа для порівняння. Далі він робить припущення, яке з чисел більше/менше, кладучи відповідний знак між ними. Потім він перевіряє своє припущення, побудувавши дві вежі з блоків Лего згідно заданому їх кількості. Правильну відповідь знайти дуже легко, порівнявши висоту будівель.


Розвиваючи картки з лего
Лего легко перетворюється в розвиваюче посібник. Вам потрібно заздалегідь роздрукувати (а краще і заламінувати) картки з кольоровими схемами блоків лего, які потім дитині буде запропоновано відтворити на самому конструкторі. Це можуть бути просто схеми на сортування квітів, на повторення послідовностей. Діткам, які вже вчаться рахувати, підійдуть математичні картки, приклади ви бачите на фото.




Історія про довгих і коротких черв’ячків (математична пізнавальна казка)
Педагог, розповідає казку дітям, вони одразу все будують, обговорюють побудовано (Чи завжди у всіх буде виходити однаково? Чому?). У кожного має вийти своя власна диво-казка. Жодної однакової! І всі правильні!
В одній казковій країні, в одному казковому веселому місті живуть собі нерозлучні друзі-черв’ячки, Жовтий і Зелений. Жовтий черв’ячок трохи коротший (складається з трьох жовтих кубиків — голівка + ще 2 кубики), ніж Зелений (складається з чотирьох зелених кубиків — голівка + ще З кубики).
•Розкажіть, які друзі-черв’ячки? (Веселими, привітними, добрими...)
•Придумайте їм імена.
Черв’ячки живуть у невеличких будиночках, тцо стоять поряд: у Зеленого черв’ячка будинок двоповерховий і широкий, адже він довший, а у Жовтоїт» — вужчий і вищий, адже він коротший.
•Побудуйте будиночки черв’ячкам.
•Якої висоти (міряємо висоту’ і ширину кубиками
з конструктора 2x2) будиночок Жовтого черв’ячка? Зеленого черв’ячка?
Вихователь обговорює, чи в усіх вийшли однакові будиночки. Чому? Чим будиночки відрізняються? (Зверніть увагу дітей на колір будиночків, кількість поверхів та кількість кубиків, з яких вони побудовані).
На центральній площі міста, до всі зустрічаються, люблять посидіти на лавочках, попити чайок з смачнючими тістечками, розповісти новини, цікаві історії, придумують всі разом казки... росте казкове Диво-дерево — високе-високе, вище будиночка Жовтого черв’ячка, різнобарвне. Шелестить своїми диво- вітами, слухає казки та переповідає їх вітру, а він уже розносить казки по всіх країнах і до пас також залітають чудові казки черв’ячків.
• Чим це дерево дивне?
•Скільки кубиків заввишки? Завширшки?
Добудиночків черв’ячків стежинки завширшки, як ного будиночок. А щоб інші черв'ячки, що живуть у місті, не заплуталися, до кого з друзів яка стежинка веде, стежинки відрізняються кольорами.
•Якого кольору краще побудувати стежинки (так, шоб стежинка сама ♦ розповідала» до кого вона веде)? Чому?
•Як ви думаєте, у якого черв’ячка стежинка вужча? Ширша? Довша? Коротша? Чому так вийшло?
•Скільки черв’ячків можуть одночасно йти разом по стежинках?
•Якою стежиною разом може йти більше черв’ячків? Якою менше?
•Чи в усіх вийшло однаково? Чому?
Прилетіла зграйка пташок, воші теж хочуть казки послухати: три січи па дерево: жовта - на верхню гілочку, біла — на нижню, сіра — між білою і жовтою пташками. Ще дві пташки не захотіли сідати на дерево: одна сіла на землю зернятками поласувати, друга — сіла трохи вище.
•Куди вона могла сісти?
•Скільки пташок у зграйці?
•Яка пташка сидить вище всіх? Яка нижче всіх? •Скільки пташок сидить під деревом?
Неподалік у місті живуть ще чотири друга наших знайомих черв’ячків. Вони завдовжки 5 кубиків (1 ку бик голівка + ще 4 кубика)
. •У вас с кубики двох кольорів. Побудуйте друзів-черв’ячків так, щоб усі вони були різними.
•Як черв’ячків звати?
•Який тепер черв’ячок в місті найкоротший? Найдовший?
•Скільки черв’ячків однакової довжини?
•На скільки і друзі-черв’ячкі і довші Жовтого черв’ячка? •На скільки зелешний черв’ячок коротшій за друзів-черв’ячків?
Друзі черв’ячки разом побудували будиночок. Кожен черв’ячок живе на окремому поверсі. На першому- поверсі будинку ніхто не живе: на ньому є затишна вітальня, де друзі приймають гостей.
•Скільки поверхів у будинку черв’ячків?
Діти конструюють будинок.
•Який будинок у місті найвищий? Найнижчий? •Наскільки найнижчий будинок нижчий за най¬
вищий?
•Порівняйте за висотою інші будинки в місті. •Побудуйте стежинку до будиночка чотирьох черв’ячків. Якові вона буде? Чому?
Біля великого дерева у затишному куточку стоять лавочки і столик.
•Побудуйте лавочку з трьох кубиків.
•Якому черв’ячку на ній зручно сидіти? Чому? •Побудуйте лавочки дня всіх черв’ячків у місті. ♦Скільки лавочок потрібно побудувати?
•Скільки кубиків для кожної лавочки потрібно? •Як побудувати лавочки так. щоб всі мешканні мі¬
ста знали, де чия лавочка стоїть?
•Для яких черв’ячків потрібна найдовша лавочка? Найкоротша? (За потреби .кожна порівняти й інші- лавочки за довжиною).
•        Чи однакової висоти всі лавочки?
•Що вище стіл чи лавочки? Чому? На скільки кубиків відрізняється їх висота?
•На стіл чи лавочки потрібно взяти більше кубиків?
Чому? На скільки?
'Гак і живуть дружно у казковому місті друзі-черв’яки.
•Як вони живуть?
У сороки, яка живе у гніздечку на дереві, є особливе завдання: вона має вчасно повідомити про зустріч всіх черв’ячків. Сорока має простежити, щоб ніхто з черв’ячків не запізнився на зустріч. Допоможімо сороці: порадимо, у якому порядку краще звати на зустріч друзів.
•Чи однакової довжини стежинки у місті?
•Якою стежинкою черв’ячки можуть ходити тільки один за одним? По якій парами?
•Скільки черв’ячків одночасно може йти іншими
стежинками?
•Яка стежинка найширша? Найвужча? На скільки найширша стежинка ширша найвужчої? •Якою стежинкою черв’ячок ітиме найменше часу? Найбільше часу? Чому?
•Як добудувати стежинки так, щоб черв’ячкам скоріше було добиратися до дерева?
Далі імпровізація — кожний може придумати свою казкову історію: наприклад, про кішку, яка злякала пташок, та черв’ячків. Або діти можуть уявити, як черв’ячки ростуть. Які будинки їм будуть потрібними? Що ще треба змінити у місті? Якого найдовшого черв’ячка можна побудувати? (Підказка; черв’ячок може звернутися клубочком). Діти можуть прикрасити місто черв’ячків, далі розширювати місто — побудувати більше дерев, майданчик з гойдалками... (автор сказки Стеценко І. ЛЕГО-конструювання як компонент STREAM-освіти для дошкільників. / І. Стеценко // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2016. — № 5 — С. 37–41.)


3 комментария:

  1. Клас! Приємно бачити свою казочку у педагогів на блогах! Приємно, що читаєте мої публікації Дякую! Щасти!

    ОтветитьУдалить

Актуальність нашого дослідження визначається концептуальними положеннями плану роботи Міністерства освіти і науки України на 2016 рік, ...